måndag 13 september 2010

Tävlingsrapport

Jag och Franken var i Kungälv och tävlade i helgen. Vi fick startnummer två, skönt att komma iväg tidigt och slippa samla på sig en massa onödig nervositet. Väl ute i skogen så visade det sig att vi hade Jocke som spårläggare, trevligt med lite Rapportare i skogen :-).

Spåret gick väl lite si-så-där. Han var tveksam ut på upptaget och vindade en hel del innan han började tuffa på ut ur rutan. Vi blev tillbakakallade och han vindade lite till innan han bestämde sig och gick ut en liten bit längre bak i rutan. Sedan vette tusan vad han höll på med men helt plötsligt fick han i alla fall första pinnen i näsan och gjorde någon form av upplet. När jag sedan bad honom spåra så tittade han lite oförstående på mig men tuffade sedan iväg och jag var tämligen säker på att spårläggaren inte tagit denna väg men vad göra. När Frank a la Alfons Åberg kollat av vad det nu vad han kollade av, troligtvis älg då vi hade pinfärska älgspår i spåret, så gick han i alla fall tillbaka till spåret och vi sprang runt på 29 minuter. Det var tämligen snårigt och jag fick en pinne i ögat alldeles i början av spåret så det blev inte riktigt lika mycket ordning och reda som vanligt. Två pinnar blev kvar i skogen.

När vi kom tillbaka till klubben så var det dags för lydnad och denna genomförde vi på ett tämligen avslappnat sätt även om Frank fortfarande tycker det är aningen jobbigt när domarlagen kommer för nära. Uppletandet nollade vi tyvärr, det genomfördes nere på gärdet och det blåste en hel del. Frank var tämligen ostrukturerad och hade svårt att lokalisera föremålen. I stort så genomförde vi ändå tävlingen på ett bra sätt bägge två även om min brist på erfarenhet fortfarande straffar oss i uppletandet. Resultatet för dagen blev godkänd på 481,75 poäng.

Vi får helt klart kämpa på ett tag till. Får vi bara ihop helheten på en och samma dag så borde inte certen inte vara allt för långt borta.

Lilla fröken Q har varit halt i några dagar och har endast fått koppelpromenader. Tur i oturen att detta hände nu då hon har sansat sig något och faktiskt accepterat detta utan att bli helgalen. Nu är hon i alla fall ohalt och idag fick hon utökat lilla promenaden med ett spår som hon fixade fin-fint trots att Frankeboy var med när jag lade det. Passade på att vinkla samtidigt som Frank fick bollen åt motsatt håll. Lilla Qvittret analyserade lugnt och fint och valde rätt håll varenda gång. Det finns gott hopp om framtiden med andra ord.

Tjingeling

3 kommentarer:

Carina sa...

Jaha, det är till att ha varit ute igen i skogen! Gott. Jädrans pinnar att sticka ut överallt i skogen.. Och nolla på uppletandet, det är ju VERKLIGEN inte likt Frank.. Men man kan inte vara på topp jämt...

En annan har ju skrotat Facebook och har noll koll på tillvaron och det är så JÄVLA UNDERBART SKÖNT!!! att slippa tvångsmässigheten att sitta vid datorn varje kväll. Lite abstinens dom första dagarna men nu undrar man ju egentligen vad som var så kul... förutom bejewell då kanske... KRAM

stina sa...

Jag kanske skulle tagit med Leo till Reino för en omgång ;) Det hade kanske inte varit så dumt, han ser ju sånt som jag inte ser och kan ju 1000ggr mer än mig. Jag får kämpa vidare med mitt lilla vild djur..
Kram

Micke sa...

rune