onsdag 6 augusti 2008

Kort uppdatering

Hugaligen vad tiden går fort, semestern är redan slut och snart är det dags att börja jobba. Under de senaste veckorna har det inte blivit någon vettig hundträning direkt. Värmen har tagit musten ur oss allihopa. Är väl dags att sätta fart om det skall bli något tävlande i höst.

Har i alla fall lyckats ägna lite tid åt trädgårdsarbete. Hade varit otroligt skönt att få ordning på trädgården som varit halvfärdig sedan dräneringen vi gjorde för tre år sedan. Än är det en bra bit kvar innan det är färdigt men man börjar i alla fall se ljuset i tunneln. Igår råkade jag ut för ett gäng ilska getingar när jag klippte häcken. Blev biten på två ställen och idag ser ena underarmen ut som Karl-Alfred efter en rejäl dos spenat. Attans elaka djur, så nu får häcken se ut som den vill ett tag framöver jag tänker då inte gå i närheten.

Annars har semestern mest gått åt till att sola och bada vilket inte är fy skam. Har även hunnit med en liten släktturné, Hunnebostrand-Åsa-Ljungby. Tur att släkten är lite utspridd så man får sig sig lite omkring i landet ;-)

1:a september är det även dags att bege sig tillbaka till arbetet, kommer att jobba halvtid under hösten vilket känns som en lagom start. Även om det troligtvis kommer att bli lite motigt att ta sig upp på morgonen så skall det i alla fall bli skönt att komma igång med det "vanliga" livet igen.

Tjingeling

4 kommentarer:

Anonym sa...

Go morrn!
Även här var det ju uppdaterat och fixat! Kul! Attans getingar! Det måste väl ha varit jordgetingar, dom kan bli väldans förbaskade...
Vi styr nog hemöver på söndag eller måndag, dom har ju utlovat regn alla dagar, så då är jag nog avstressad och träningssugen... Och jag håller med dig, vi måste ju ta tag i tävlandet oxå!
Kram
Carina & Narni

Yvonne o Vilja sa...

Hallojs!
Jo, det var trevligt! Absolut! :) Tack själv!
Naaaaa... det är lite personalbrist på baden i helgen med tanke på att det är tjörn runt. Helgen då alla är ute.. Jag har faktist aldrig varit ledig den helgen men skall nog faktist ta och bryta traditionen att jobba.. Vi är bortbjudna båda dagarna, sen att jag känner att det finns annat att göra för tillfället gör det lättare att faktist säga nej. Dock roligt, men myyyyyyyyycke slit!
Vi får synas på onsdag på std om jag inte är tvungen att göra det sista här hemma inför visningen på torsdag...:/
Blev det förrästen några bra (bättre än dåliga) bilder från träningen när kameran var med???
Sköt om Er! Kram

Yvonne o Vilja sa...

Vilken fin bild du bytt till på presentationen förrästen... :)

Anonym sa...

Hej hej!
Tack för igår! Ursäkta att jag var lite avslagen... Men vi fick ju till 2 påsläpp och Narni gick bara 50% bakspår :-)) Dessutom vände hon själv, så det får man ju va gla för, eller hur!
Kram