tisdag 21 april 2009

Lite smått & gott!

Klubbens första högretävling i bruks spår är äntligen avklarad. I söndags morse klockan sju samlades vi funktionärer för en kort genomgång innan det var dags för spårläggarna att ge sig ut i skogen. Jag var tävlingsledare för spårmomentet och även om spåren är väl genomgångna och samtliga spårläggare är mycket pålitliga och noggranna så var det ändå lite nervöst att skicka iväg de tävlande. Man vill ju så gärna att de skall lyckas och bli nöjda med sin tävlingsdag.

Som väl var så gick alla upptagen fin-fint, ett bakspår i och för sig men i övrigt kom alla kom iväg på rätt spår och fick fina betyg på upptagen. Alla fyra tävlingsekipage klarade dessutom sina spår inom utsatt tid vilket var väldigt roligt. De flesta hade sedan lite missar på lydnaden så det hela slutade med en uppflyttning men jag hoppas ändå att alla var nöjda med sin dag. Samtliga ekipage såg väldigt trevliga ut och har man bara roligt ihop med sin hund så brukar det mesta lösa sig i längden. Det blir säkerligen elit för dem allihop inom en snar framtid.

För en annan så kändes det väldigt skönt att ha denna dag överstökad. Detta var den sista inplanerade aktiviteten innan det är dags för förlossning vilket kan bli vilken dag som helst så nu är det bara till att vänta. Sedan är väl det där med att vänta inte riktigt min grej, ju förr desto bättre med andra ord. Har varit hemma hos Andreas och Anna idag och lånat med den lilla svarta faran, lika bra att ha en anledning att röra på sig så man inte slappar till sig helt och hållet. Sedan är hon en riktig liten raring, full fart ute men har inga problem med att koppla av innanför husets fyra väggar.

Har även börjat kika lite på framtiden. Än så länge så är det något osäkert vad som händer på hundfronten vilket är en aning frustrerande för ett planeringsfreak som jag. Men planera lite går ju alltid även om man inte riktigt vet hur det blir...

Hej, svejs så länge!

3 kommentarer:

Yvonne o Vilja sa...

Ja, visst är det kul att vi gjort det första högrespåret! Vi börjar bli en stor liten klubb nu!!
Du är så duktig som organiserat och grejat!

Vi håller tummarna för att h*n i magen kommer ut på precis rätt tid för både h*n och er!
Kul med lite låning av hund, det behövs när man är utan ett tag!

Nu fick jag ett mess av dig!

Ses snart
Tjing

Anonym sa...

Ja, det gjorde ni väldans bra! Väldans proffsigt för att vara första gången, och mitt (Torun/Marikas) spår var väldigt trevligt och roligt!
Jag och Narni bara gick runt och njöt av att allt var planerat och klart och vi fick en glidarträning utan all dess like :-))

Nu väntar vi med spänning på bäbisens ankomst!

KRAM KRAM KRAM

ulrica sa...

Ja, jag önskar också att det hade räckt med oro nu.. börjar bli tokig på att gå och vara orolig. Imorgon skall jag få en del svar i alla fall.

Ja, jag är lycklig och har verkligen träffat Mr Right. Han älskar inte bara mig.. utan tycker även om mina barn och HUNDAR.. haha.. det är ju en stor fördel. ;-)

Lycka till med magen.. nu är det väl inte så många dagar kvar?