söndag 4 juli 2010

Slutrapportering SSM!

Då var årets rasmästerskap i Svensk bruks till ända och här kommer slutrapporteringen över dagens bravader. Kan börja med att säga att jag aldrig någonsin tidigare varit så nervös, fy bubblan! Vi hade startnummer fyra och jag plockade ut honom ganska tidigt, rastade av och värmde lite en liten bit bort från övriga händelser. Gick sedan bort mot tävlingsplatsen och fick lite snabbkommendering av Monica längs med vägen, man får ju passa på när det finns vänligt sinnade änglar i närheten :-). Franken håller sig i skinnet och är hyfsat på. När jag sedan kommer ner på plan och väntar på min tur så började jag öva på sommarens bröllopssång. Lider ju av akut scenskräck och skall sjunga på ett bröllop i augusti. Så varför inte använda detta tillfälle till att sjunga, bättre träningstillfälle på att sjunga under stark nervositet kan jag ju knappast få. Sång har dessutom den egenskapen att man tvingas pressa luft ner i lungorna vilket gör att nervositeten går över. Går över kanske är en tämligen stor överdrift men den blir i alla fall lite mer kontrollerad. Vid detta tillfälle hade jag passerat gränsen för vad någon skulle anse om de råkade höra mig :-).

När jag äntrade planen hade jag lyckats få nervositeten någorlunda under kontroll. Frank skötte sig riktigt väl och lydnadspoängen slutade på 253,5P. Det var dock bra nära att vi nollade stegen då han trasslade in sig i sig själv på tredje pinnen. Höll på att slå knut på sig själv innan han fick ordning på fossingarna och klättrade vidare. Gulleplutt han gjorde verkligen så gott han kunde. Får nog ta mig i kragen och åka runt och klättra på olika stegar. Det är helt klart ett moment som vi inte lagt någon större energi på.

Slutresultatet blev en femteplats i rasmästerskapet och totalt sjua i tävlingen av 25 deltagare. Poängsumman blev 575,5P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till er för en MYCKET bra genomförd tävling!

Supercoolt, vi är stolta över att ha fått förmånen att följa er väg genom klasserna:)

Monica
Kennel Rapport´s

"Kopierade inlägget från ½ tidsrapporten"
Ni är asgrymma! Konkuransen var inte att leka med.....

Carina sa...

Grattis igen till detta lilla äventyr! Jag har inte varit inne på ett tag i bloggen, men nu tog jag mej i kragen och skrev till och med lite nytt.
Hoppas allt är bra med er och att ni har/haft en skön semester!
KRAM