lördag 21 mars 2009

Planering, planering, planering!!

Hej och , årets första spårprov går av stapeln imorgon så det har varit ett fasligt traskande i skogarna de senaste veckorna. Nu känns det som om allt är under kontroll och alla spåren är faktiskt riktigt fina. De ligger dessutom tämligen nära klubben vilket underlättar en hel del när det gäller logistiken runt tävlingen. Jag kommer att ta hand om skogsdelen och Erica sköter resten vilket passar mig alldeles utmärkt just nu. Att röra sig i skogen fungerar alldeles utmärkt men att stå still rätt upp och ner på lydnadsplan är ingen höjdare just nu, börjar ju bli en aning framtung...

Den 19:e april har vi klubbens första högretävling så det blir till att sätta fart med högrespåren direkt efter att morgondagens lägretävling är avklarad. Sträckningen till högrespåren är i teorin redan klara så det kommer nog inte krävas så jättemycket jobb att få till upptagsrutor och de extra 200 metrarna som skall till. Frank är på en ny provrunda i Stockholm så det är bra att jag har en anledning till att röra på mig annars är det allt för lätt att fastna i soffan.

Det har varit ett evigt planerande och funderande kring dessa tävlingar sedan i julas så det skall bli riktigt skönt när det är över. Samtidigt är det väldigt bra att man har haft något att fokusera på under den här perioden. Nu när vårsolen lyser och till och med börjar värma lite så är det ju dessutom riktigt skönt att få komma ut och sätta planerna i verket.

Nu tror jag visst att jag gjort mig förtjänt av en eftermiddagslur, bingen hägrar.

Tjingeling

Inga kommentarer: