måndag 9 mars 2009

Skyddshelg!

I helgen har vi varit på Stormvallen och tränat skydds. Tänkte att eftersom jag nu råkar ha en jycke som tycker att detta är superduperkul så får väl matte vara så vänlig och ställa upp och träna det som Franken tycker är roligast. Vem vet i utbyte kanske han i sin tur ställer upp på mina påhitt :-).

I vilket fall så kändes det som ett ypperligt tillfälle att lära sig mer om denna gren som hittills varit en blank fläck på kartan. Det visade sig bli en mycket rolig och lärorik helg för både mig och Frank. Jörgen på Stormvallen har en mycket sund inställning till det här med hundträning och det var ett gäng mycket glada och positiva människor som var med och tränade under helgen. Det är helt underbart när man får lov att träna med så bra folk omkring sig så att man bara kan slappna av och köra på. Det blev många bra diskussioner dels under träningen med Jörgen och Christoffer som hjälpte till med att figga och dels med de andra deltagarna. Det var en bra blandning av både hundar och erfarenhet hos deltagarna vilket gjorde att man efter helgen känner sig fullproppad med inspiration och goda idéer.

Om nu Franken blir kvar här hemma så är detta definitivt en aktiviet som jag kommer att ägna mig mer åt. Det är verkligen toppenträning både som motivation och relationsförstärkning. Himla trevligt att få lite positiv inspiration efter den senaste tidens löptikstrams.

Tjingeling

3 kommentarer:

Andreas och Mörka Molly sa...

Svinkul var det...

Anonym sa...

Halloj!
Vi andra löptikstramsar tränade på Nestegårdshallen i slasket och tyckte synd om varandra så ni missade väl inget större...

Relationsförstärkning och motivation låter kanon, var skriver man upp sig för att få lov att åka med nästa gång :-))

Linda sa...

Tack för trevligt sällskap i helgen! Blev jätteglad när jag fick syn på er där.

Nu har jag luskat lite. Det jag har lyckats höra låter bra, trevlig snubbe med sunda idéer. Men det är dock ingen som sett honom träna...

Vi hörs!
Kram Linda