torsdag 30 juli 2009

Nu har lilla Qvittra varit hos oss i snart en vecka och vi börjar så smått få ordning på rutinerna. Daniels arbetstider har varit en liten miss i planeringen vilket har gjort att vi fått improvisera lite grann. Eftersom han åker hemifrån vid 06.00 och inte är hemma förrän vid åttatiden på kvällen så har jag inte kunnat följa min ursprungsplan att promenera en hund i taget. Qvittra har helt enkelt fått hänga på. Antingen har hon fått åka på Isabellas plats i vagnen eller så har hon fått åka i väska. Bitvis har hon naturligtvis fått tulta med men de små benen orkar ju inte så mycket. Fast fick hon själv välja så hade hon nog helst gått själv hela vägen :-).

Det är nog helt klart dags att att lilla fröken och jag får lite egentid i skogen för hon är lite väl frimodig emellanåt, tur att det snart är helg. Daniel jobbar nog dessutom bara denna veckan eller möjligtvis även nästa. Sedan är vi hemma bägge två i några veckor så då får det bli lite ordning på torpet igen.

Frank har av naturliga orsaker fått ta det lite lugnt med träningen det senaste men vi har i alla fall fått till några spår. Han har varit utomordentligt slarvig så de senaste gångerna har jag lagt korta spår med mycket skiftande terräng. Och sedan varit noggrann med att inte gå framåt förrän han har näsan i backen. Det verkar som om det gjort susen för de senaste gångerna har han jobbat på mycket bättre i spåret.

Nu sover äntligen bägge barnen, dags för lite Qvittra-tid.

Tjingeling

2 kommentarer:

Görre sa...

Hej Qvittra, jag är på läger i Mellerud, regn och blåsväder- och jag är hos min HUSSE. Vi har mycket att ta igen- men mina valpar glömmer jag inte, hoppas KM ordnar en träff snart så jag kan höra er igen!!!!
Hälsningar från oss alla i Mellerud,snart kan ni vara med oss och träna.
Ella Hast Häxa Iorry Dundra Pila P-Loke med tvåbeningar.

Susanne & Ipse sa...

Vad roligt för dig med en liten puppies! Kommer att bli super! Vi ses väl en dag på någon träning!