söndag 30 augusti 2009

Uppflyttad!

Idag var det tävlingsdags, lägre spår i Uddevalla. Det var inte samling förrän klockan 08.00 vilket var väldigt skönt då Isabella med en täppt näsa hållt oss vakna större delen av natten. Till min stora lycka lyckades jag dra startnummer ett. Eftersom jag hatar att vänta så känns det alltid bäst att få gå ut först. Det regnade på tvären och bredden från och till under hela morgonen. Jag fick en störtskur precis när jag tog ur Frank ur bilen men lyckades klara mig från väta från ovan under spåret. Det var desto mer väta nerifrån. Frank gjorde en djupdykning i en mosse och jag höll på att fastna i en annan. I övrigt var han väldigt snurrig i skogen och vid ett flertal tillfällen var jag övertygad om att vi var vilse men slutresultatet blev till sist sju pinnar inklusive slut samt 10:a på upptaget :-). Fick efteråt reda på att det hade varit orienteringstävling i min spårmark kvällen innan så det var kanske inte så märkligt om han hade lite bestyr med att sortera bland dofterna.

Väl tillbaka på klubben så var det först budföring och där gick han som tåget. Sedan den stora fasan dvs platsen. Jag lyckades dock hålla nerverna någorlunda i styr och kände mig trygg när vi ställde upp. Var väl inte riktigt lika kaxig när hunden bredvid Frank reste sig efter första skottet och lommade iväg mot utgången. Men min duktiga vovve låg kvar och kammade hem en dubbeltia även på platsen, underbart.

Efter lunch var det dags för lydnad. Planen var plaskeblöt så jag räknade med att nolla krypet, det hela blev inte bättre av att det började regna på tvären strax före krypet. Som grädde på moset får domarna för sig att de måste gå närmare just då. Ni som känner min lille rackarhund kan väl räkna ut vad han tyckte om det. Med arton dubbelkommando lyckades jag i alla fall lura till mig en femma av den ena domaren. Resten av momenten var sedan ingen höjdare men det räckte i alla fall till för att bli uppflyttad. 483,75 poäng och en förstaplacering blev slutresultatet. Skönt att äntligen vara på rätt sida strecket.

Då får det bli till att ladda om och börja träna inför kommande lydnadstävlingar igen. Sedan skall vi träna framåtsändande och kryp i alla väder hela hösten och vintern. Skall också bli bättre på att uppdatera läget med lilla Qvittra.

Tjingeling så länge!

9 kommentarer:

m sa...

Grattis!!
Vi har aldrig tvivlat.

Carobozians sa...

stort grattis bra gjort av er
bosse o wilda

Anonym sa...

Hejsan!

Vad kul. Asså det gick ju sketabra trots regn kors och tvärs. Kommer igåg dig och Franken från Axevas läger så jag är här inne och läser om vad ni har för er.
SÅ STOR GRATTISKRAM TILL UPPFLYTT.
Själva har vi inte kommit så långt i brukset ännu. Men det kommer så sakteliga. Har ju kämpat nu i över ett år med Cias plats. Men skam den som ger sig. Det ger resultat i slutändan av all träning ändå.
Vilken klass tävlar du i lydnad?
Ha en skön kväll och njut av dagens resultat.
Kram
Susanne o Cia

Yvonne o Vilja sa...

STOOOOOORT GRATTIS till ER!!
NI är så duktiga och så väl värda att bli uppflyttade!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!
KRAM

Carina sa...

Tjohoooooo!
Där satt den jäkeln!
Grattis Grattis Grattis!
Nu jäklars får vi träna framåt och upplet på längden och tvären.
Ses sen // kram Carina

Andreas och Mörka Molly sa...

Gôtt!!!

Kerstin och Gouda sa...

Grattis till uppflyttningen! Snyggt jobbat :))
Kerstin o Gouda.

Linda sa...

.:GRATTIS:.
Vad roligt, krama på Frank!

ulrica sa...

Grattis! Helt underbart att läsa. :) Det var ni väl värda. Kramar